nuffnang

Jumaat, 27 Jun 2014

Kemalasan bukan lagi jadi alasan


ini cerita pesanan my arjuna
dah pindah rumah sendiri/baru jangan nak bagi alasan malas
dulu i masa kat rumah sewa yg dah usang tu
selalu bagi alasan kat arjuna i tu yang  i malas nak kemas rumah
serabut tengok rumah yg makin teruk..usang/habuk/
jadi tak berselera nak mengemas..
walhal alsan jer kunon..orang lain kalau rumah yang dah teruk lagi nak dijaga kan...


dan

tetap sama  dah pindah pun macam itu juga
rajinnya ada la sikit ..hehehehe
dah tabiat yg tak boleh dikikis kan

tapi dalam kemalasan i yg macam menjadi-jadi tu
i tetap buat juga ..dah rumah kita sendiri
kitalah tuan rumah kitalah pembantu rumah

dalam fesbuk orang dok kecoh mop lantai pakai kain batik dan air panas
eh..orang pemalas macam i pun buat tau..
pukul 12 tgh malam i gigih masak air dan rebus terus kain batik..
mula la mengelap macam oshintu
tapi rasa rabaknya pinggang macam sakit nak bersalin
ceitt.. pomps ni salin pun seacer mana ko tau sakit bersalin.

tapi bila si pemalas dah terajinnnnnnnnnnn...

hasilnya macamnilah

v
v
v
v
v
v
v
v
 wayar elektrik yang comot bagaini pun akan buat ko sakit mata memandang .. comotttttt bangetttt


selepas
 bila si pemalas jadi rajin...bersinar kabel tu.. tapi janganla lepas korang lap terus guna kabel2 yang baru lepas lap.. merbahaya tu..manala kita sedar ada kabel yang terluka .karang terbakar 1 rumah.. biar kering betul2 baru pakai. seeloknya buat benda macamni sebelum masuk tidur. 



 comotnye kan...tapi karat kat tepi permukaan tu tak boleh dibuang

 periuk pun dah berkilat.. cuma kepala kabel tak larat i nak menyental beria-ia


akulah  wina si periuk nasi...
hahaha dah macam karangan sekolah rendah jek...


sampai sekarang sticker tu elok lagi... kalau basuh hancur kot stickertu..ini lap ngan tuala lembap so takderla rosak sticker


so..... kemalasan bukan lagi alasan kan....kalau keletihan boleh diterima tak?
mana tau boleh bagi alasan dekat my arjuna...
i nak cari idea2 utk menjawab soalan si arjuna..diatu macam peguam takder tauliah
biso bonar kata dato' hattan

nota: pasal sticker bunga rose ni... MiL dah sebok nak mencari 
i dah bagitau dekat mydin sekali kat mydin rtc gopeng takder..
kena gi mydin meru la..i pun beli kat mydin meru..




4 ulasan :

cik hani berkata...

kemalasan bukan lagi satu alasan.pasni kami pun nak kena rajin sikit laa. sikit jer laa..
hehehe

joijoi80 berkata...

hehehe..saya pun rajin sikittt jerni.... dapat malas paling banyakkk..

juls julie berkata...

hari tu (dah lamee dahhh) puluh jugak cuci wayar2 kat dapur tu..dari putih sblm ni dah jadik kelabuuuu).

Dah x sakit mata dah tgk kejap..tp ni start sakit balik sbb umah cepat berhabuk..huhuh

joijoi80 berkata...

mmg susah hati kalau rumah berhabuk..sakit je mata menengok nya