nuffnang

Khamis, 26 Jun 2014

dapur: nampak semak tapi janji hati senang

hi readers...
poyo kan punya title..
dapur semak tapi hati senang
eh.. tidak rimas ke dapur semak..
siapa yang tidak rimas dapur semak
penuh barang atas meja tapi tengok barangla
kalau pinggan mangkuk cawan gelas dah berpakai biar tersadai memang menyakitkan mata
nak harapkan siapa mengemas
sendiri la buat..
di dalam rumah tu ada dua lelaki dan seorang perempuan
dan seekor mak bulus..
harap mak bulus mengemas ..huhuhu harap mengemas badan dia ajerla

inilah ghuper semaknya dapur i
v
v
v

dapur yang bertable top tanpa pintu dan tiada lagi kitchen cabinet . dah 6 bulan duduk ..ginilah keadaannya
tunggulah setahun dua kot itupun bergantung pada rezeki Allah yang bagi.. cepat dapat rezekinya merasalah buat dapur lebih sempurna dengan cpat. 

memang semak kan semua barang nak letak atas meja
kalau ada kabinet pun i tetap letak atas meja barang2 yg hari2 guna
mmang i tak suka simpannya pasal  susah nak capai
nak barang kena buka pintu kabinet..ei..masa terbuang..lainla surirumah sepenuh masa.

dasar pemalasss kennnn.. apa tak di cover tabletop tu dengan langsir kain
nak beli kain semeter dua pun i berkira hahhaha....
sebenornya i tak jumpa lagi kain yang sesuai..


nota tangan: mulut dah berbuih nak menyuruh sang arjuna menggantung rak kaca walhal sang arjuna juga bising tempat menyedia bahan masak sempit disebabkan rak2 rempahratus diatas tabletop. itulah orang kata orang berjawatan sama takkan rajin buat benda yang sama sepanjang masa.. eh faham ker korang ?contoh cam tukang masakla. dia bekerja sebagai tukang masak yang famous amous..tapi balik rumah dia nak juga merasa masakan orang lain.. gitu yg i nampak pada jiran i .. dia meniaga makan tapi habis meniaga makan..dia pi singgah kedai makan yg lain untuk makan sebelum balik rumah.. 
begitu juga si arjuna i .. di pejabat nya dia merupakan tukang yg hebat..balik rumah liat sungguh nak bertukang dirumah sendiri... hahhaha mamp..sss i..bila dia baca... 

2 ulasan :

juls julie berkata...

Assalam..Salam Ziarah..

kemas dah tuu... saya punye dapur lagi selekeh... umah sewa terhad nak hias2 sbb tuan rumah x bagi ketuk2 sangat...sewa pun sewa kosong jer..semua kene beli sendiri..x sabar nak pindah umah sendiri..huhu

joijoi80 berkata...

sabar ya julies..adat menyewa ..saya dulupun menyewa, mujur tuan ruymah jenis tak kisah.. sukahati kami je ketuk rumah orang.. tapi mana yang rosak sebelum indah kita orang perbetulkan balik..
dah duduk rumah sendiri modal pula tak cukup nak decor2..
penuh kesabaran nak lengkapkan rumah ni..