nuffnang

Khamis, 6 November 2014

Decor bajet di bilik air utama

Dah Lapan bulan duduk rumah sendiri
bilik air utama ni tak der buat apa2 untuk penyeri
hatta tempat penggantung towel pun takder
bukan takder bahan ,  besi2 tu ada...kalau tukang pasang nya malas
jangan dipaksa

dalam bulan 9 haritu
ramai la tetamu datang
datang tak tidur pun ada 
tapi tetap tumpang mandi
pandai2la sangkut tuala kat mana2
kejam tak tuan rumahni

dah tu cermin pun tak disediakan
eh cermin tak pentingkan

elok selepas family datang
i push juga the arjuna untuk pasang semua tu
okey cermin dan rak kaca done..
tang besi gantung tuala pun belum buat lagi
selalu bilik air utama ni i yang guna untuk mandi 
takpun buang air...
anak pun sama ... arjuna rasanya tak pernah guna untuk mandi kot

dlm tengah bulan 9 pasang
ni bulan 11 baru i nak touchup sket
memang sikitpun..
i bubuh bunge hidup je 
pasu i rembat dari doorgift orang kahwin
dari tak berpakai baik i guna isi pokok

berbalik pada asal..bajet untuk decor adalah ciput..
banyak guna recycled just keluar rm 4-5 kot
untuk beli kaki besi tu la

 dulu cermin di bilik air dalam bilik tidur adalah cermin sponsor
kalini cermin D.I.Y oleh my Arjuna
cermin dari almari yang di buka haritu
bahan2 pengikat cermin semua di recycled lebihan dari benda yang tidak diguna dah
kaca untuk rak pun dari almari yang dibuka
sesiku l tu ajer beli baru
oo.. i cadang nak beli cover penjuru unuk kaca ini
kalo tak ada yang berlaga nanti
lokasi nya betul2 di tepi pintu bilik air
amat berisiko untuk terlanggar especially bebudakla
karang ada yang terluka


 serupa ajer di atas gambarnya
lastly i cangkukkan hook kat besi tingkap keciltu
bolehla buat sangkut tuala


 pasu comel ni ada tutup bentuk epal
dari sekadar kosong gitu 
so  i rembat sebji dan letak daun keladi ni
cerah kacanya senang nak pantau
mana tau encik jejentik mai plak
so far pasu2 ni i sentiasa cek tak pernah jumpa jentik2 lagi
rasanya faktor cuaca dirumah kot
bertambah lagi lokasi untuk di awasi
ada 4 pasu semuanya..






i sediakan yang asas untuk i guna ajer..
pencuci muka pun i tak letak
di pagi hari tak perlu berebut bilik air...


tile warna coklat suram..hettthis
dah zaman terkini pemaju still guna warnani
kelabu ke cantik gak
dan yang x puashati masih tak dibaiki lagi paip yg rapat ke dinding
buat2 lupa ya... 



2 ulasan :

NabilaHasyim CUCKOO berkata...

mcm mana lekatkan lapik kaca tu dgn sesiku L tu ye? guna dril ke?

pokok keladi tu, beli kat nursery ke? mmg bo letak dalam air gitu je ye..
menarikss..

sy dah nak masuk setahun dah. lg xdak deko apa2, huhu.
bru nak buat nanti2...

joijoi80 berkata...

guna gam aja..gam khas untuk kaca.. saya pun tak tau nama gamnya.. asben yg buat...

pokok keladi tu x beli.. minta kat kawan haritu.. dah jadi banyak .asal saya letak kat pejabat.. bila naik banyak saya bawa balik rumah .. dekat dapur pun letak .. mmg tahanla

sayapun dkat setahun pindah juga