nuffnang

Selasa, 18 Mac 2014

Naluri kucing

Harini nak bercerita pasal haiwan berkaki empat dan berbulu
x lain x bukan kucing 
ini memang dah biasa dan suka ngan kucing  
dari kecil sampai la sekarang
mungkin pasal arwah bapa pun suka ..anak2 pun ikut suka
dapatlak suami pun suka juga
tapi suami pula macam pelik perangainya
kucing yang dia bela dia sukala
cer kucing lain datang terutama yg kaki gaduh (kucing jantan) 
mau dia marah..tp makanan kucing ade je kat luar rumah..
tumpangla makan pun kami tak kisah
tapi masa ada sekor kucing bunting datang rumah haritu 
tidak plak suami marah..
ibu mengandung katakan
tapi kucing tu tak datang dah sejak kita org ambil kucing yg kita orang bela
haritu tinggal kat rumah sewa lg. 
bila pindah rumah ..kita org memang berhajat bela bebas ..xnak letak kandang
dari ada 3 ekor ...tinggal ne sekor je.. yg dua cabut lari
bila duduk luarni ..macam2 penyakit yg datang..sakit mata la..
tu risau bunting pula
almaklumla ada sekor kucing jantan asyik bertandang ke rumah
kalau handsome x per juga..bhahahaha..

eh..dah melalut ni...
ni pasal naluri kucing
baik jantan mahupun betina

bila jantan teringat kan abam chevister
kalau lalu kat rumah sewa mesti dok usyar kawasan tu
mana tau terjumpa...nak angkut la balik

abam chevis ni memang kalau nampak i mesti mengeletis sikit
pantang i duduk.abis rambut digigitnya..
apa ingat i kucing betina ke..
macam2  lg kelakuan abam chevisni..

dan ini kisah Ne pula
sekarangni dia la queen kat rumah
pernahla masa bawa balik haritu 3 hari hilang dari rumah
first time kat tempat baru
bila terjumpa jer rumah kita orang terus tak merayau dah
tau takut agaknya

sekarangni kalau time kita org kerja 
memang biar kat luar
balik kerja memang muka dia depan pagar
jadi jaga la dia

si ne ni kucing betina 
baru2ni adala kelakuannya menjadi bahan lawak kita org
bila ada kucing ni semua pintu bilik tertutup..
minahni memang teruja la bila pintu bilik terbuka..
kalau orang buka pintu dia yg kalut nak masuk dulu
tapi kalau ada pintu bilik biar terbuka takder plak dia nak masuk bilik
pelik kan tang situ 

alkisahnya anak teruna  i tu masuk bilik tidur utama
dia nak ke bilik air
yg ne ni pun follow la
pintu bilik terbuka seronokla dia
tak sampai seminit
dia keluar sambil bawa seluar bola suami
gigit macam anjing yg suka gigit barang tu
seluar bola tu besar .. boleh plak dia gigit bawa keluar bilik
apa yg dia berkenan kat seluar tu
seluartu dah berpakai tapi suami biarkan atas katil
kucing betina katakan...

beginilah rupanya menanti depan bilik tidur..






4 ulasan :

SyAmSuL AnUaR berkata...

perangai kucing bt kn kita terhibur.. skrg ni ramai dh bela kucing.. sbgi penghibur n teman dkala keboringan..

p/s : kucing SA kena curi..Waaa (--)"

joijoi80 berkata...

pada yg mmg suka kucing mg akan bela kucing ..tak kira jenis kg @ mixed.

mesti kucing syam tu yg jenis parsi..tu yg org berkenan

Cikgu Norazimah berkata...

CN suka kucing, tapi tak boleh ada kucing dekat rumah sbb anak lelah, mmg jauhkan budak kecik tu dari kucing..

joijoi80 berkata...

yeke cikgu.. arwah bapa saya lelah juga tapi rumah kami enuh dengan kucing..

kalau bela kucing kampung ok sikit pasal bulu kurang gugur..