nuffnang

Jumaat, 8 Ogos 2014

Rak kaca recycled

konon nak konsep kedesaan inggeris
tapi i tetap nak jga bubuh rak kaca kat dapurni
berzikir punya lama kat telinga asben 
baru dia pasang

kenapa di kata recycled?
sebabnya kaca2 yang diguna adalah hasil merobohkan almari perhiasan yang dah rosak
-sendiri soal sendiri jawab...hehehehe

rosak ker? rosaknya sedikit jer pasal kena air akuarium
ada kembang sikit tapak raktu
so dah baraikan alamari
ada cermin di buat cermin solek
dua lagi rak kaca di bilik air 
yg di bilik air dapur pun baru pasang
 cuma meja solek dan bilik airdi bilik tidur je yg dah pasang awal

biarpun kabinet dapur belu ada
rak kaca ni kena pasang dulu 
faktor kesempitan ruang untul workstation meniang sayur takder
bila dah pasang rasa lega /lapang dapur sikit
boleh la selerakkan bahan memasak
ni tak kena buat satu2 untuk jimat ruang

masani lada sulah dan lada hitam letak di sini..yang satu tu aji i ..aji gula.. hahaha tensi asben
dia ingat apa benda bekastu rupanya i isi gula senang nak masak kalau nak guna gula tak perlu ke ruang membancuh air.. jimat masatu



setelah di gubah semula.. letak barang ikut tempat yg bersesuaian... balang kosong dua tu khas untuk kari daging dan ikan.. malas lagi i nak pindah kan kari yang ada.. biar habis baru masukkan pek yg baru


 masa baru pasang..masani belum lagi letak serbuk lada hitam, sulah dan gula


 dah penuhpun ruang eh..bekas gula i letak manani..hilangla pula...yang hijau kosong tu i nak letak belacan..


yang ini asben buat konsep tergantung
kaca dibelakang tak kena tile dinding
saja buat macamni pasal ada dapur dibawahnya
nanti kalau minyak percik senang cuci


senang rasa hati dah pasang rak kaca
tq so mch darling..
setelah penant menadah telinga u pasang pun rak ni


sepatutnya kalau konsep kedesaan inggeris i patut letak rak kayu putih
tapi mengenangkan minyak ..x sanggup i
rumah sewa dulu i memang pasang rak kayu tapi idakla berkonsep
sekali penuh dengan minyak
hihi tak kuasa i




2 ulasan :

juls julie berkata...

Assalam..

ok la jugak hubby akhirnya nak buat...hehehe...

at least selesa time nak buat keje2 kat dapur sbb dah ade ruang..sama cam dapur umh skrg nih..agak sempit..tp redhooo jer la sbb umah sewa.. x leh nak ketuk2 sgt.. huhuh

joijoi80 berkata...

kalau i ketuk2 je..pastu bila nak pindah.tampal balik dengan penampal putih tu...