nuffnang

Isnin, 14 April 2014

Sudu Gula

hi...
Setelah bercuti sabtu ahad
dengan blog pun bercuti di hari mingguan
kali i nak bercerita pasal sudu

seingat i dulu kat rumah family sendiri , rasanya takder sudu yang khusus untuk membancuh air
ke i yang tak alert !..tau sajalah mukani mmg jarang masuk dapur
tapi boleh pula awal kahwinnya. 

Tapi bila dah berkahwin
family mertua rupanya
kalau sudu untuk teh tak sama ngan sudu untuk makan2..
i selalutersilap masa mula kahwin
acaner muka kurang masuk dapur
dan  tempat sudu mertua pun selalu bertukar posisi lagila i silap

baru2ni i ada gi rumah mertua lagi satu
eceh.jangan silap itu rumah lain ..mertuanya tetap sama ..huhuhuh
rumah baru tentu la lain barang2 dia kan
sekali i terambil sudu teh untuk buat sudu kuah..
minggu depannya mertua dah beli lg sudu baru untuk ganti sudu teh itu..
hai..yark..menantu silap mertua terpaksa keluar bajet baru beli sudu lain

dan i pun sejak dah sepuluh tahun kahwinni 
memang pun dah jadi macamtu sudu teh ngan sudu kuah tak sama..
sampai anak i pun masa nak ambil sudu dok tanya
"ibu ini sudu makan kan?"
dan sejak di rumah baru 
i asing kan sudu untuk makan dan sudu teh di tempat membuat air
buat sementara i letak dalam balang
so anak dah tak bertanya dah 

ini sudu untuk gula..terletak dalam balang gula
sepatutnya ini sesuai letak di luar untuk kacau teh..
confirm dah ader gambar cawan kat sudu..

bila difikrkan mmg elok sudu mengacau teh di asingkan untuk makanan lain..kalau x bau teh ker kopi tahan lg melekat bau kari... 

eh..i sudu untuk sambal belacan pun ada... tapi kadang2 kaut ngan sudu makan juga.. 

u alls pula macam mana???

10 ulasan :

adzairdawati makdara berkata...

hehehe samalah dgn mak pakai hentam aje semua sudu yg ada kat rumah.. yg kuah boleh pakai buat sudu teh.. yg sudu teh boleh buat sudu kuah hahahaha

Kenit Cinonet berkata...

hehehe mana2 pun boleh asal boleh kaut gula. Salam perkenalan, kenit terjah dari segmen mak dara :)

Zara Nurhaidah berkata...

Oo.. kalo Zara hentam jaa pkai sudu ni.. lg pon mntua xda khususkn sudu kat ruma ntuk sudu teh ke .. atau sudu makan.. jd, bantai ja laa.. hohoho

Zara dtg dr segmen Mak Dara tuu.. dtg singgah sni nghan follo.. yeah
! =D 14

Mia Liana berkata...

kat rumah ni.. sudu main hentam je.. hehehe

pssttt datang dari segmen mak dara... dan follow sini

Mar Mansor berkata...

sudu gula dok dalam balang gula, sudu garam dok dalam balang garam, y lain main hentam jek
terjah sini dari segmen mak dara

Delimasari berkata...

mmg bagus asingkan sudu
terjah cni dr segmen Mak Dara

Nursaila Norman berkata...

salam perkenalan awak, psl keguguran tu kan, apa kata cuba ubat cara kg..sbb saya pun pernah gugur, kali kedua pregnant saya demam terukk yg amat, habis klinik gov,swasta saya g..last2 saya cuba bidan kg,sbb dh xtahan. rupanya ada 'benda' nk bt kita gugur..kalau x buang kiranya tiap kali pregnant akan gugur..wallahualam..kita cuba selagi x syirik :)

joijoi80 berkata...

Itulah Nursuhaila ..ada juga kawan2 yg cakap pasak tu.. suruh jumpaustaz tapi tak pergi2 lagi

joijoi80 berkata...

Itulah Nursuhaila ..ada juga kawan2 yg cakap pasak tu.. suruh jumpaustaz tapi tak pergi2 lagi

Misya (Aimi Syahirah) berkata...

Nice entry!=) from segmen mak dara. nak bisnes tapi taktahu nak bisnes apa? jom ke http://www.aimisyahirah.com/2014/04/jom-buka-franchise-sendiri-dengan-cbp.html