nuffnang

Jumaat, 4 Julai 2014

BILA DAPAT SUAMI LOYAR BURUK

SENGAL.....
rasa cam ish..ish suami siapa la ni...

Ini Cerita bulan Puasa
Balik kerja terus serbu dapur
Masak untuk berbuka apa lagi
asben ngan i rela masak
tapi kalau dah M datang baru gi bazar ramadhan jawabnya
itupun selalu pergi beli kat kedai kawan2 or yg biasa beli saja

Balik kerja dah 5 .10 macamtu
sampai rumah pun dekat 5.30
so nak masak adalah dalam 2 jam
nak keluar bahan2 masak lg..
itu belum lagi urusan ke tandas ..sembahyang asar .kutip kain di ampaian

Mujur di bulan puasani Arjuna i tu rajin di dapur 
i pula jadi helper dia..so Arjuna adalah Masterchef

Bila dah masak mula nak tengok waktu..
di dapur belum pasang jam..
ada anak akan jadi mangsa suruh tengok jam

bila hari ke tiga ramadhan i dah rasa malas nak gi tengok2 jam
terus kidnap jam dinding bilik anak
letak kat cupboard shabby i tu..shabby ler sangat ..(bagila i perasan sket )
jam anak ..saiz pun version anak...cinonet

hari ke empat ramadhan i tengok jam dah takder kat cupboard i tu
aik dah berjalan jamni..takkan jatuh kot
Sekali arjuna tunjuk kat dinding dapur 
sayup kat atas antara pintu dan tingkap dapur
alahai jam kecil dahtu letak tinggi ke atas..makin kecil jadinya

semalam ke lima ramadhan
jam ada didapur tapi tetap suruh anak tengok jam juga
dasar Pemalas nak tengok sendiri
sanggup menjerit panggil anak
pastu i cakap kat asben
"jamni kecil sangat..susah i nak tengok jauh2 meninggi"
walhal i yang rendang tak berbuah tu pasal tak nampak

takper nanti kita beli jam fraser Hill kata Arjuna
hamboi darling perli semacam



tapi jamni bukan besarpun..xkan roboh dinding rumah kot


2 ulasan :

anajingga berkata...

ok juga jam bukit fraser tu nak cantik lagi ambil kat menara condong teluk intan, hehe...salam ukhwah di bulan Ramadan ,singgah petang ke sini

joijoi80 berkata...

jauh benor menara teluk intan..fraser hill memang dekat ngan rumah