nuffnang

Selasa, 24 Disember 2013

hari ini berbelanja rm76.15 ..

huhu ini bukan belanja makan2 ..
tapi duit buku sekolah anak..
harini redah je pergi sekolah dia..
masa cuti haritu x dapat list pun..
bukan salah sekolah salah anak sendiri hahha..
eh.. tidak boleh disalahkan anak juga..
dia demam di akhir persekolahan..

kebetulan harini memang utk darjah 3 dan 4..
ramalanku benar belaka..
isnin mesti untuk darjah 1 dan 2.
so rabu cuti
maka khamis utk 5& 6

macam sket je kan..
 tu un termasuk lencana sekolah dan baju sukan baru.
seluar  tidak perlu beli lg kot.

tp td kawan yg ader anak sekolah menengah
dia bayar duit buku rm45 je
eh..lg murah yek..
 tak pakai banyak buku ker...
ingatkan lg besar lg mahal blanja..
betul juga tahun lepas dekat 120 kut duit buku plus lain2
tp tahunni .tak ambil tali leher baru.. yg lama ada 3 elok lg

tp tunggu la duit yuran mau dekat 50 hengget
tu xper tunggu duit bantuan 100 utk bebudak heheheh

uish.. bila nak start sekolah balik...
kena la bangun awal dari kebiasaan balik...
awal sejam je..


2 ulasan :

Eira Aikawa berkata...

Eira masa zaman sekolah rendah dulu pun mahal gak beli buku..
Bila msk sekolah menengah baru ar rileks sikit.
Duit buku tak mahal sangat..
Alhamdulillah, dpt lak biasiswa..
Ringan sikit beban mak & ayah..

joijoi80 berkata...

ye la..sekarang ni sekoah rendah lg mahal..ada buku pbs la.. tp zaman akak2 dulu xder sangat.. tp nak keluarkan 50 ringgit pun parah kut tahun 80an dulu