nuffnang

Jumaat, 31 Oktober 2014

Tak sabar menanti esok


Dalam hati rasa berduka
tapi esok adalah hari gembira
program makan2 kat sg. kelah..

walaupun i ajk kecil
tahunni i jadi ajk kelab
tenaga yang di sumbang macam biasala
buku program..surat jemputan
itu ajer kepakaran yang ada
tadi i lawat rakan2 yang lain tgh membalut hadiah cabutan
apa yang i tengok banyak barang2 english theme
ooohhhh i like it...
takkan satu pun x bleh dapat
tapi ada juga hadiah barangan elektrik
set cadar pun english style..
dapat kipas angin pun syok juga ni
hadiah yang i nak elak adelah hamper..coz xderla kenangan apa


hahha tak sabar tunggu esok pasal hadiah cabutan semua orang merasa
biarpun harga biasa2
selalunya gi jamuan opis jarang dia buat cabutan untuk semua
kecuali family opis asben

Menolong tapi tak ikhlas

Bila seseorang minta pertolongan
kita membantu tapi tak ikhlas
bila dibelakang kita bercerita benda itu

Sebenarnya bukan semua terjadi macamtu
terjadi pertolongan atas arahan pihak ketiga yang terpaksa kita akur arahannya

oh next monday...........
rasa macam nak bercuti mengejut sahaja
dan pakat pula dgn member yang lain
hahahah memang kaw2 nak kenakan orang...rasanya
tapi mungkin tak..
i sayang kan cuti i yang dah tak berapa nak ada

serabutkepaladapatrakanyangpandaimanipulasikeadaan
itumusuhdalamselimutpadarakanrakanyanglaintermasuk i

#hatikumasihkecewa#



Khamis, 30 Oktober 2014

EMOSI


Hidup bila terikat dengan orang
kita rasa nyampah
melekat cam lintah taknak lepas
ambil kesempatan
siapapun akan nyampah
emosikutakstabil

Rabu, 29 Oktober 2014

Cantiknya bilik air dia

 Hi...
suka sangat menengok gambar2 cantik
itu hobi i... 
ini bilik air  rumah somebody
i just copy kerana berkenan di mata i

copy from pinterest

ni bilik air ke bilik dandanan siap ada tv lg
oo ..rumah org kita cannot bubuh tv la..syaitan bergayut

 yangni cantiiikkkkk sukanya
tapi x sesuai ..kita kan jenis bilik air yang basah..
haruslah kena tempias air... habuk pun satu hal


erk.ni drawer dalam bilik air.. tapi comel di mata i..
ada polka dot pink gitu.... sukanya..sukanya

bilik air rumah i...
hanya sedapa mata memandang
dua kali pandang dah tak sedap mata...
i hate thats tiles....


cuma satu yg sifat cuba i terapkan dalam diri i..
time sebelum mandi ..perhatikan segala sudut
try sental yang mana nampak dah berdaki
paling lama 3 minit pun ok dah..
jadi kotoran x nampak selalu ...

yeke rajinla sangat oi...
baca dek other half mampuih kena gelak

Jumaat, 24 Oktober 2014

hilang kewanitaan

gini la rupa casing handphone i
dulu suka bubuh hello kitty la x pun color pinky

tapi color pinky dua2 asben i pakai..

handphone i ni asal casing nye hitam legam
bosan tengoknya
kebetulan haritu gi kedai komputer
tertengok cover laptop
org kedai tu mesti ingat i beli cover untuk laptop

hahahaha i beli utk handphonela
saiz besar 10 hengget saiz kecik pun sama
so baik ambil yang besar..
baki2nya tampal di psp dan cover handphone asben
tersorok pinky dia ..huhuhuhuhu

pasaipa i bubuh spiderman
pasai handset ni mungkin jadi harta turun temurun kan..
bakal diwarisi oleh anak..
itupun kalau hayat handphone ni tahan la...

Khamis, 23 Oktober 2014

jug kaca




 inilah kejadiannya masa hari depavali haritu

baru guna secara heavy duty tak sampai setahun pun..
biasa jugni untu air sejuk kan..kan
\tapi i buat  minuman panas dalam ni

selepas i tuang air panas..

i pun letak cerek kat atas dapur
sekali dengar bunyi krek yang kuat
mujur x berderai kan..
kalau tak satu kerja cuci kaca


potluck


Hari selasa petang sebelum depavali haritu
tetiba teringatkan potluck..
ini kerana setiap kali cuti sekolah jenuhla memikir nak cari makanan dkt mana
kompom kantin tutup time cuti sekolah
so.. khamis adalah cuti peristiwa untuk bebudak ngan guru
staf ajer yang tinggal kerja sekali ngan pengetua

lalu berwassap la gang opis..
jum buat potluck
semua on je
kebetulan ada cikgu bagi duit suruh belanja..sempena birthday dia
so apasalah share sorang sikit..
maka dapatla nasi lemak sponsor
..
inilah rupa menu nya kalau sorang bawa sedikit..
maka jadi bukit la 




 antara menu yang ada

nasi lemak sambal petai + telur goreng mata kerbau+ papadom
bihun goreng
mee kari
pulut daun palas + serunding
nugget
kuih cara manis
kek pisang
puding karamel
agar2 sirap
agar2 gula merah
jeruk






first menu yang i makan


jeruk mangga yang famous amos...


sekarang orang tengah syok buat jeruk mangga
memang laku mangga2 muda sekarangni
maybe tak cukup stok..betul tak...

buat jerukni simple je....
korang tengok gambar itulah bahannya



ini idea sapala letak mangga kunci ni
mau patah gigi ngokak mangga kunci ni



tadaaaa..siap dah jeruk mangga

v
v
v
v



jeruk mangga handmade dari kekawan opis
harini skolah cuti..tinggal staf yg kerja
apa lagi time rehat tadi pulun depa potong buah dan buat jerukni.
kalo dah kerja gotongroyongni mmg cepatla siap
..ini aktiviti lepas potluck td

Rabu, 22 Oktober 2014

kesayangan yang x kenal ex- tuannya dah

abam chevister..
masa i pindah. x dapat nak bawa sekali
dia asyik merayau je
almaklumla dah jadi dewasa mula la mencari aweks diluar sana
bila sekali sekala mengulang ke rumah sewa lama
jumpala dia yg masih sihat.cantik tubuh badan
adalah jiran menjaga kot..

dah x kenal i dah...
so sedih sangatttt...
diani yg jenis bagus.. 
x memancut...
dan jenis rela diperlakukan apasaja oleh abang didinnya

tapi bila lihat dia sihat sahaja di samping keluarga barunya
redho ajerla


happy diwali


all indians people..
happy diwali to u allss