nuffnang

Sabtu, 13 Disember 2014

Ke fraser Hill Kiter part 2

Macam lama benar ber part2 kennn..
walhal 2 hari 1 mlm je

hari sampai tu lepas makan
simpan barang
bawa pusing pekan 
tapi sayang semua aktiviti riadah dah tutup
sampai pukul 5 aje ye..
jadinya ronda2 jerla

sempat makan pisang goreng sejuk..
awatt makcik goreng awal..
org dtg nak makan yg panas2 bg badan panas sikit
dahla cuaca sejuk sampai ke tulang rasanya

petangtu balik rumah
kakak ipar tolong gorengkan popia otak2
65 pcs u alls..
licin juga..
itupun dah pukul 7 ptg baru nak minum petang

malamtu aktiviti membakor
cuaca yg sejuk bebudak pun x nak keluar rumah
yang kebal sejuk jer berani keluar
MIL dah berkelubung dlm selimut
FIL dah gelak2 perli sekali
ya ngan eksyen MIL kata ala tak sejuk manapun
sekali pi bulan duabelas sejuk sehingga ke tulang
dulupun dia pergi siang kurangla sejuk tp malam mmg tetap sejuk

i kan dah ckp bulan 12 cuaca kan sejuk musim hujan
dia tetap sejuk walaupun tak hujan waktu itu

erk pening plak ngan maksud ayattu
abaikan yer

bestnya tempatni pasal tempat pembakar di sediakan
ada ayam,kambing,sotong,udang,sosej,daging burger
rempah perapnya macam rasa ada
mlm sebelum bertolak 
arjuna yg create semua resipi utk perap 
tp jgn ditanya resipinya
main campur jer janji sedap
baki sikit jer tinggal
sejuk2 makan benda panas memang sedap

 Bapak2 ditugaskan membakar



 time makan baru tersembul muka2 yg kesejukan

tak vpayahla bubuh gambar makanan kot..sama je
janji rasa sedappppppppppp.....

eh..macam pendek je kan

so i selitkan 3 keping gambar di waktu petangnya

 dah besar dah sepupu2 didinni
yang seluar merahtu tahun 2015 naik tingkatan 1
UPSR baruni walaupun 2 kali jawab
dapat jga dia 5a..ingatkan dia stress
tapi stress apanya rileks je sebelum repeat paper haritu dia ikut gi kl.jejalan
setengah org study balik 
yg sweather merahtu tahun depan darjah 6
haha kenala target 5a juga


 gojes2 nje adik2 ipar i ni
gaya sakan lain cam kaka ipar nye 
sempoi plus selekeh hahahaha
mujur arjuna i jenis tak suka i melaram..kalo over sikit dia mula menjeling




tak tahan sejuk MIL siap bersarung tangan..kihkihkih


itu ajer kisah 4 disember.
nak kena sambung..i belum sempat uploag gambar




Jumaat, 12 Disember 2014

ke Fraser hill kiter part 1

pada 4 disember yang lepas berjaya juga arjuna membawa family nya ke fraser hill
itupun satu family tak dapat ikut dan seorang adik iparnya kerja


 Sebelu sampai area naik bukit tu singgah di air terjun semangkuk
cadang nak berkelah di sini tapi FIL ajak makan dekat penginapan je



 sempat juga dua sikecik mandi kat sini
yang lain pakat menjeles tak dapat mandi


sampai2 je terus mengjidang makanan
dah masing2 kebulur dekat pukul 3 baru nak makan nasi
meja makan sikit punya besar


 lepas makan terus nak gi main taman dekat belakang tempat inap
bapa2 yg jadi baby sitter

kelakar sungguh sampai2 semua berebut bilik
tapi biasala arahan arjuna kena dengar dia yg tetapkan bilik
bilik kita org ada wing chair yg cantik
merasa gak duduk wing chair nak beli x mampu


tak sempat rehat lama kita org ke pekan cowboy ngeeee..

jam biasa posing kat sini

 banyak sebenar aksi posing ni tapi malasla upload 
bukti satu dah cukup
cer teka mana saya



ginilah rupa cuaca di puncak fraser..berkabus sepanjang masa
tapi kat bahagian pekan takder macamni


itulah cerita sepetang sahaja..
malamtu bbq sambung episod lain le plak

Salam Jumaat


Harap semua rakan blogger sihat.

diam tak diam dah seminggu tak mencoret

kesempatan masa yang tiada...

hahahhaah ayat skema sungguh

k la tak sabar nak share moment percutian ringkas haritu

Sabtu, 6 Disember 2014

sicomel

 namanya bukan comel...ini jyho
aweks running man ni
alolo comeii..nya makan biskut jari ...erk...
habis jari mummy 



ni mummy jyho..
ni lg satu versi hp janji ado

huh muka mummy ne mcm minta kena gigit jer...

Jumaat, 5 Disember 2014

Setahun sudah berlalu


ya hampir setahun dah di sini
banyak perubahan dah berlaku
dari tiada nyamuk dah start ada nyamuk
tp tak bykpun..mungkin sebab cuaca ..
pasrah jerla bila ade sekor dua tersesat :(

walaupun dah setahun...
rumah masih belum lengkap
ada dua tiga ruang belum di bubuh kipas..
harap portable fan jer bergerak ke sana sini

mungkin ada bonus di awal tahun 
akan kami gunakan untuk melengkapkan prasarana pentingtu


aircond sedia ada pun belum di pasang semula
berapa je sangat kos memasang tetapi
kerana cuaca yg seringkali sejuk di kawasan rumah
membuatkan niat nak memasang aircond semula tiada terlintas dalam fikiran

yg paling pennting 
walaupun rumah tiada perabot mewah
tiada lengkap 
janji rumahku syurgaku
tak gitu kekawan


Khamis, 4 Disember 2014

Misi menuju ke Puncak



hi friends..

ini entry berjadual

i takut tak sempat nak menjengah
jadi i buat siap2 pastu auto publish..

waktu ni i maybe i tengah memasak
mengemas barang
untuk ke puncak yang sejuk
nak tau kat mana???

tak jauh pun 
Fraser hill je

apa yang buat i teruja!!!!
first time asben n wife organized family trip
walaupun semalam tapi bukan senang
i  memang x pernah arrange apa2 pun 
hanya kecil2an pernahla
'macam buat bbq..steamboat untuk family..
sekarangni job tu pun dah di ambil oleh anak2 buah yg dah besar
but my asbend pernahla utk family day 1 jabatan
beratus orang yg terlibat
eeii meletihkan


pasal this family trip
ingat senang ke ..
collect dana ciput
lepastu nak bagi semua rasa enjoy dgn bajet ciput..
bukan senang tu

bila jadi organizer ni 
kita bukan bercuti pun 
sebab dah bizi uruskan makan minum  penginapan 
karang dapat yg banyak songeh lagila jenuh
pay less but badget nak cam diva...
oh..pening mak camni

kita arrange rumah penginapan
makan dan minum
lawatan
mujur semalam kalo dua malam.
pitam terus

family trip kalini ada 12 dewasa dan 11 kanak2






Rabu, 3 Disember 2014

hi Desember ...

dah masuk hari ke -3 baru nak ber hi..hi


dah menghampiri hujung tahun...
apa pencapaian yang terlaksana..
ya hajat duduk di rumah sendiri tercapai
walaupun membayar tiap2 bulan 
tapi ianya rumah sendiri
tiada istilah tuan rumah nak rumahnya balik

apa pencapaian terbaik????
selain dari rumah rasanya tiada
itupun dah terbaik rasanya
bertungkus lumus memenuhi keperluan rumah sendiri
walaupun masih tidak lengkap
tapi cukup puas hasilnya bila dilakukan sendiri
eh.. arjuna yg banyak buat..i backup je

ya target akan datang misi mencari tanah di kampung
andai kata rasa nak duduk di kampung boleh balik bila2 masa
itu lah target akan datang
kalau rezeki kami sekeluarga murah..cepatla nampak hasilnya

tapi dah kecoh dlm berita 
ekonomi merudum lagi lebih teruk dari tahun 1997
WAllahualam
moga kita hadapi dgn tabah
ikut konsep bekas pm kta tun mahathir 
macam mana menangani masalah ekonomi meleset

disember
oh disember
makin bertambahla usia ku akan datang


Perbezaan HP janji boleh pakai v/s HP berkualiti



hi...

Nampak perbezaan gambar di bawah


v/s



Selasa, 2 Disember 2014

COUNT THE DAY

ENTRY TANPA GAMBAR
ENTRY DENGAN CAPSLOCK
ENTRY DENGAN TERGESA-GESA KERANA MENGEJAR MASA
ENTRY SAJA MENJENGUK BLOG
UTK BERITAHU TUAN BLOG TETAP ADA

X SABAR NAK BERCUTI PENDEK

K BYE..

Isnin, 1 Disember 2014

dia bertukar warna


hi bloggers.. 
sihatke..??
weekend baru2ni i duduk rumah ajer
my arjuna nun outstation kat negeri cik siti wan kembang
erk....
duduk rumah takder buat apa
jadinya merempit sat gi kedai hardware
mujur tak jauh dari rumah
nak cari cat idaman hati
i nak cari cat macam warna rak mini tu
sekali nan hado color itu
i beli tin cinonet je
1 tin rm 3.50
jenama ocean

sebelumni hajat nak cat putih tapi terbekenan pink plak

maka jadila

v
v
v

v
v
v


v
v
v

lidi bunga telur jadi mangsa kacau cat

musim hujan lambat plak kering
tak dapat i nak menggayakannya